راهبردهای مارکتینگ خود را مبتنی بر داستان گویی نمایید



  • Re: آژانس دیجیتال مارکتینگ

    به نظر تام جریس مدیرعامل یکی از شرکت های مارکتینگ در بوستون آمریکا، بحرانی در تبلیغات وجود دارد و همواره در حال بدتر شدن است. آقای جریس معتقد است که آن زمان ها گذشته که تبلیغات با ایجاد وقفه صورت می گرفت و دیگر این گونه تبلیغات جواب نمی دهد. تا همین اواخر، مردم چاره ای جز تماشا کردن دو سه کانال تلویزیونی یا گوش کردن به چند کانال رادیویی نداشتند تا بتوانند موسیقی مورد علاقه خود را بشنوند. در این شبکه ها تبلیغات در میان برنامه پخش می شد و به نوعی وقفه ایجاد می کرد.

    حالا که امکان حذف تبلیغات امکان پذیر شده، مشتریان می توانند هر زمان که خواستند این تبلیغات را رد کنند. سوال کلیدی در دنیای مارکتینگ آن است که «چگونه می توان توجه بیننده و شنونده را جلب کرد؟»

    جریس که نویسنده کتاب و برگزارکننده سمینار در حوزه مارکتینگ به شمار می رود، در گفتگویی با یکی از خبرگزاری ها، در مورد راه حل هایی برای تبلیغات این چنینی که ایجاد وقفه می کنند، صحبت هایی را مطرح کرده است.

    مارکتینگ

    شما معتقدید که این گونه تبلیغات و مارکتینگ دیگر کافی نیست تا بتوان مشتریان را در مورد مزیت ها و قابلیت های محصول و خدماتی که ارائه می دهیم، قانع کرد. داستان های قانع کننده و نه حجم وسیعی از داده ها، یکی از راه هایی است که می توان با آنها به افراد متصل شد. آیا می توانید موردی از این نوع استراتژی را نام ببرید؟

    تام جریس: کمپانی ردبول را در نظر بگیرید. جامعه هدف آنها افراد بین 15 تا 25 سال است. مسئولین این کمپانی از خود پرسیده اند: این آدم ها دنبال چه چیزی هستند؟ زمان خود را صرف چه چیزهایی می کنند؟ پاسخ این سوالات شامل مواردی همچون ورزش، بازی های کامپیوتری و موسیقی می شود.

    آنها پیش خود گفته اند: خوب بگذارید به منبعی از موسیقی تبدیل شویم. اگر به سایت این شرکت سر بزنید، در آن از قوطی خبری نیست. هیچ نوع نوشیدنی در آن نمی بینید. آنها در مورد این محصولات صحبت نمی کنند. آنها داستان هایی در مورد ورزش می گویند. این داستان ها، خواه در مورد موج سواری باشند و یا تخته موج سواری و دوچرخه سواری در کوهستان، شما را از حالت آرامش و ساکن به حالت پرانرژی تبدیل می کنند. وقتی به یک فروشگاه می رویم و یخچال را باز می کنیم، نوشابه های ردبول با دیگر برندها برای ما تفاوت دارند. چرا که با داستان هایی که برای ما تعریف کرده اند، کارشان را به خوبی انجام داده اند. این کار دقیقاً همان کاری است که در برندینگ باید انجام شود. بدین ترتیب، افراد در مورد آن محصول احساس پیدا می کنند.

    هر ساله، سازمان های تحقیقاتی از گروه های مختلف آمریکایی می خواهند تا به استانداردهای صداقت و راستگویی در گروه های مختلف امتیاز بدهند. هر ساله، پرستاران در صدر این فهرست قرار می گیرند. در پایین های این فهرست، افرادی مانند افراد حوزه تبلیغات، نمایندگان کنگره، فروشنده های خودرو و از همه غیرقابل اطمینان تر لابی گران هستند. به نظر شما چرا افراد عرصه تبلیغات به عنوان آدم های غیرقابل اطمینان مطرح می شوند؟

    جریس: فکر می کنم که به خاطر پیش زمینه ای است که از آنها در ما ایجاد شده است. آدم های عرصه تبلیغات و مارکتینگ با لاف زدن و قول دادن کار می کنند و همین امر باعث می شود تا باعث ایجاد بی اعتمادی شوند. همین امر خسارت زیادی ایجاد می کند. این مسئله، اطمینان به شرکت ها را که یکی از دلایل کارآیی است کاهش می دهد. حتی اگر بازاریابان یک برند تبلیغات خود را در چشم بینندگان کنند، که این کار هر روزه سخت تر می شود، کارآیی این تبلیغات که باعث شود مشتریان کار دیگری انجام دهند، در حال کاهش است. یکی از تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان می دهد، هر قدر با بازار هدف جوان تری سروکار داشته باشیم، اعتماد آنها به ما کمتر است.

    پس به نظر شما به نفع خود شرکت ها است که قابل اطمینان باشند؟

    جریس: بله. باید بتوانید به شکل معناداری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. کسی را تصور کنید که در یک مهمانی به سمت شما می آید و برای چند دقیقه با شما صحبت می کند. یکی دو دقیقه بعد از شروع صحبت، شما دوست دارید که به نوعی از این گفتگو خارج شوید. همین امر در مورد بسیاری از برندها در بسیاری از تبلیغات و مارکتینگ نیز اتفاق می افتد. ارتباط برقرار کردن با مشتری بسیار سخت است. یکی از مشتریان ما IBM بود که می خواست نوعی سایت طراحی کند. آنها می خواستند با مدیران اجرایی و مدیران امنیتی ارتباط برقرار نمایند. هر قدر که می گذشت کار برای آنها سخت تر می شد تا با این افراد مرتبط شوند.

    روشی که IBM برای ارتباط برقرار کردن با افراد مورد استفاده قرار داد این بود که با جزئیات تمامی خطرات دیجیتالی آشنا شوند. IBM به گونه ای با افراد صنعت امنیت ارتباط برقرار کرد که با رسانه های مصرف کننده متفاوت بود. روش آنها بیشتر بر روی چگونگی اتفاقات و خطرات متمرکز بود و این که چطور می توان از این خطرات جلوگیری کرد. این روش باعث شد تا مسئولین IBM با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار نمایند. به عنوان یکی از شرکت های مارکتینگ، مشتریان خود را تشویق می کنیم تا زمان کمی را به صحبت در مورد خودشان سپری کنند و بیشتر در مورد چیزهایی که برای مشتریانشان اهمیت دارند بپردازند، چرا که این مسئله باعث ایجاد اطمینان می شود.

    منبع: پلازامگ



  • هشتگ‌های اینستاگرام نقش پررنگی در شناساندن پست‌های شما به دیگران ایفا می‌کنند. بنابراین باید با نحوه صحیح وارد کردن هشتگ برای هر پست آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم تا جدیدترین روش‌های گیومه و هشتگ‌گذاری در ایستاگرام را آموزش بدهیم. با رعایت نکاتی که در این مطلب عنوان می‌شوند می‌توانید با انتشار هر پست، تعداد فالوورها و اینگیجمنت صفحه خود را افزایش دهید.

    با هشتگ گذاری درست، افراد بیشتری پست‌های شما را می‌بینند و با صفحه شما آشنا می‌شوند. بنابراین تعداد دنبال‌ کننده‌های شما از این طریق افزایش پیدا می‌کند، نرخ تعامل پیج‌تان بیشتر می‌شود و شانس بیشتری برای دیده شدن در صفحه اکسپلور خواهید داشت.

    برای انتخاب هشتگ‌‌های مناسب، یکی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید این است میزان رقابت در آن هشتگ‌ها را بررسی کنید. اگر رقابت در یک هشتگ زیاد باشد و پیج شما از نظر تعداد فالوور و اینگیجمنت در سطح بالایی نباشد، احتمال آنکه پست شما با آن هشتگ دیده شود بسیار کم خواهد بود. بنابراین باید به دنبال هشتگ‌های مناسب خودتان باشید. اما چگونه باید این کار را انجام داد؟ خوشبختانه ابزارهای متعددی برای این کار وجود دارند که بهترین هشتگ‌ها برای پست شما را پیشنهاد می‌دهند. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه Flick نام دارد که درباره‌اش توضیح خواهیم داد.



  • شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای برندینگ و تبلیغات آنلاین هستند. اما اگر می‌خواهید از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بیشترین سود را کسب کنید باید بدانید که زمان قرار دادن تبلیغات در هر شبکه اجتماعی اهمیت زیادی دارد. امروز در آژانس تولید محتوا گیومه قصد داریم به یکی از سؤالات پر تکرار در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهیم؛ بهترین زمان برای پست‎گذاری در شبکه‌های اجتماعی چه ساعتی در روز است؟
    مشخص است که همه افراد فست دراپ دارند بیشترین بازخورد را از تبلیغات خود دریافت کنند. اهمیت این موضوع سبب شده است که تحقیقات بسیار گسترده‌ای در زمینه زمان مراجعه افراد به شبکه‌های اجتماعی انجام گیرد. با این حال نتایج نظرسنجی‌های ساده نمی‌تواند چندان قابل‌اعتماد باشد. به همین علت ما برای پاسخ دادن به این سؤال به سراغ یکی از جامع‌ترین تحقیقات انجام‌شده که حاصل همکاری چندین شرکت بزرگ است رفته‌ایم. این تحقیقات به جای تمرکز بر روی صفحات شخصی، بر روی بازخورد تبلیغات و مطالب مرتبط با بازاریابی B2C (بازاریابی مصرفی)، بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B)، تبلیغات نرم‌افزاری، تبلیغات لوازم بهداشتی و آرایشی و مطالب آموزشی تمرکز کرده است. در واقع این مقاله یک راهنمای جامع برای برنامه‌ریزی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات در فضای مجازی است.



  • رسانه ها و شبکه های اجتماعی در حال حاضر در حال رشد و گسترش عجیبی هستند که هر فردی را که با اینترنت سر و کار دارد را به سمت خود جلب می کنند بطوریکه هر چند وقت یکبار سر و کله یک شبکه اجتماعی جدیدتر در دنیای وب پیدا می شود که البته با طرفداران زیادی هم روبرو می شوند. همچنان که الگوهای ارتباطی به طور روزافزونی از مرزهای ملی فراتر می‌رود، آمار اتصال به اینترنت وکاربران آن به طور تصاعدی در حال رشد است. انتشار پرشتاب اینترنت، ماهواره و فناوری های دیجیتالی، ارتباط همزمان میان بخش های وسیعی از جهان را ممکن ساخته است. امروزه نقش رسانه ها و میزان نفوذ آنها در جوامع بر کسی پوشیده نیست. تبلیغات در اینستا



  • چرا پنل گیومه برای تبلیغات در اینستاگرام؟
    در این پنل گزارش دقیقی از کمپین های تبلیغاتی در اختیار شما قرار می گیرد تا بر مبنای آن روند تبلیغات خود را تحلیل کنید.

    پلتفرم ما اجازه تبلیغات با هر میزان بودجه را به شما می دهد و به عنوان یک کسب و کار نوپا نیاز به بودجه زیادی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از طریق پنل گیومه ندارید.

    ما روش های متنوعی برای تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام داریم که با توجه به نیاز شما آن ها را انتخاب می کنیم.

    پنل ما یکی از ساده‌ترین پنل هایی است که هر کسی امکان کار کردن با آن را دارد و از طرف دیگر کار با آن بسیار راحت است.

    شخصی سازی پنل بر مبنای جنسیت یا بازه سنی یا موقعیت جغرافیایی مزیت دیگری است که شما را دقیقاً به همان مخاطبانی می رساند که به دنبال جذب شان هستید.

    نرخ تبلیغاتی ارائه شده در پنل ما نسبت به سایر سیستم های بازار بسیار کمتر است و خودتان می توانید این قیمتها را مقایسه کنید.

    امکان بهبود تبلیغات را به شما می‌دهیم و اگر از کمپین تبلیغاتی خود راضی نبودید و آنالیز دقیق گزارش ها را در اختیار شما می گذاریم تا بر مبنای آن استراتژی جدید پیاده کنید.


Log in to reply
 

Looks like your connection to Freeter Forum was lost, please wait while we try to reconnect.